fredag 2 januari 2009

Mellandagarna 2008

Jag tror inte julen vill ta slut i år! Och det är väl inget fel med det, eller hur!? För när inte hela släkten, på pappas sida, kunde träffas på Julafton så träffades vi istället på Juldagen hos min gudfar, farbror Fredrich och hans familj. Det blev jättegod mat som Fredde hade lagat, pappa tyckte såsen var så god så han tog min sked och åt med den. Sedan var det efterrätt oxå, specialgjord ris a´la malta. Mums va den va god. Efter all den goda maten så var det dags för alla klappar att delas ut. Tihi, man kan inte få nog av alla paket och leksaker. Det börjar förresten bli lite mycket leksaker i mitt rum nu, så jag får nog rensa lite bland alla saker och kanske variera och ta fram dem igen i framtiden när jag tröttnat på några andra leksaker. Hur som helst är det jätteroligt att öppna paket. Titta vad jag fick av familjen Snygg i julklapp, Ville VilleKulla! Pappa och farbror Fredde fick med en gång uppdraget att bygga upp VillaVilleKulla. Det är ju klart att jag vill leka med paketet jag precis öppnat. När allt folk gått hem lite senare på kvällen beslöt mamma, pappa, Malin och Fredde att vi skulle fortsätta kvällen ett tag till! Det dukades fram en massa gott och sen sattes det på en film. Inte vilken film som helst. Till mammas och Malins stora förtjusning så skulle här spanas in "Mamma Mia"! Farbror Fredde och pappa var inte lika förtjusta i idén..... sa dom åtminstone! Hörde nog allt pappa nynna med ibland och Farbror Fredde blev så tagen av filmen att han kopplade in surround systemet! Hihi. Fast det är klart när Pierce Brosnan började sjunga så hade pappa och Fredde svårt att sitta kvar och lyssna. Det var ju en jättebra film tyckte jag med en massa bra musik!
När vi sen senare på kvällen skulle åka hem var det bara att packa ner Villa VilleKulla igen och sjungandes på "money money money" bege sig hemåt. Men så fort vi kom hem igen så åkte Villa VilleKulla opp igen! Det var ju givet att det skulle sovas i Villa VilleKulla i natt! Hihi
Den 26:e december kom familjen Göthe på besök ifrån "Peking"! Det var så roligt att få träffa pappas kompis Anders, hans fru Karin och min kompis Emil igen. Emil är så rolig att busa med och han gjorde verkligen skäl för sitt namn. Han gjorde så mycket bus att hans päron hade fullt upp med att städa efter honom. Och det bästa av allt var när han pratade. Jag förstod inte alls vad han sa. Hihihi, och när han satte igång och skälla ut sin mamma förstod hon nog inte heller så mycket! Men kul var det. Mamma och pappa passade på att filma Emil när han busade. Hahaha, kan vara kul att kika på tillsammans när vi blir äldre. Måste lära mig att förstå Pekingnesiska för jag vill åka och hälsa på Emil och hans päron. De bygger nämligen ett jätte fint hus vid kusten och bjöd in oss dit. Sådana inbjudningar får man inte missa! Hoppas vi ses snart igen. Kram till hela familjen Göthe.Det är tur att mellandagarna finns och att mamma och pappa är lediga eftersom det tar tid att träffa alla vänner och bekanta som är hemma i Oskarshamn på besök. Den 28:e december var det familjen Wallin som kikade förbi på en fika och för att byta julklappar med oss. Familjen Wallin består av mammas barndomsvän Yvonne och hennes man Jan samt två små busfrön vid namn Jakob och My som är två av mina allra goaste vänner. Det blir mycket fika så här i mellandagarna men vad gör det. Det är ju sååååå gotti gott gott! Men när man har två busfrön på besök så blir det ju även en hel del bus. Tur är väl det! Medans de vuxna fikade klart passade vi på att leka lite istället. Vi lekte med pärlor och lera och så tog jag mig en tur på min fina häst som jag fått i julklapp av familjen Wallin. Den är ingen riktig häst, för det skulle nog inte mamma gilla men den är jätte snäll och heter förresten lilla gubben och bor i mitt pippihus, Villa Villekulla! Mamma passade även på att gosa och leka lite extra med My som är mammas guddotter, fast hon fick inte gosa för mycket för då blev jag allt lite svartsjuk. Hoppas vi ses snart igen familjen Wallin! Kram Kram. Tänk att vi även han med en födelsedag i mellandagarna! Det var min gudfar, farbror Fredrich som fyllde år, så då vi var hembjudna på kalas hos familjen Snygg. Han fick massa paket även att julen precis hade varit. Man vet ju hur det känns att fylla år så tätt intill julen. Inte ett enda paket resten av året vilket kan vara lite tråkigt men desto fler paket och kalas nu under december. Man kan ju faktiskt leka med alla paket man fått och springa på andras kalas under resten av året istället för att sitta och längta tills nästa gång man själv får öppna paket. Hos Snygg bjöds det på smörgås bord, ja alltså smörgåsar som låg på ett bord och en massa pålägg att välja på. Malin och Fredrich är så snälla så hos dom behöver man inte äta något bröd utan man får bara äta av det goa pålägget om man vill, tihi, så busigt lyxigt! Sen blev det världens goaste chokladkaka med grädde och glass som Malin hade gjort. En massa bus blev det oxå. Trotts att vi i dagarna precis hade varit här så är det alltid lika skoj när vi hittar på något med familjen Snygg. Speciellt roligt tycker jag det är eftersom Jennifer alltid är så goo och leker massor med mig. Fick leka och busa med Jannifers stora häst! Åhhh mamma, en sådan vill jag oxå ha! Får väll önska mig en av tomten till nästa jul och tills dess komma och busa med Jennifers pålle så länge. Stort grattis farbror Fredrich och tack för ett jätte skoj kalas.
Bus med pappa är bland det bästa som finns! Det blev mycket bus i mellandagarna. Älskar när mamma och pappa är lediga från jobbet så att vi bara kan busa hela dagarna. Ibland busar pappa med mig så jag kiknar. En kväll visade pappa att man visst kan vrida upp handen genom att snurra på tummen. När man sedan släpper handen så stutsar den upp och ner och far omkring. Den till och med hoppade upp på mig och kittlade mig i massor. Pappa är alldeles tokig. Vet inte var han får allt ifrån men jag tror det bor ett busfrö i honom för annars så skulle han inte vara så busig och rolig att leka med.

Ser så fram emot varje stund då jag får busa med min päron. Jag verkligen älskar att skratta och busa med dom. Synd att vi inte alltid kan vara tillsammans och busa hela dagarna i ända. KRAM PÅ ER MINA GOA SMÅ BUS-PÄRON!

Inga kommentarer: