lördag 10 januari 2009

Januari började med snöööööööö

Det nya året, Januari 2009, kunde inte ha börjat bättre! Det började ju med snöööööööööööööö!Så fort snön hade dykt upp så bar det av ut! Mamma, pappa och jag rotade snabbt fram pulkorna och sen var det bara att ge sig ut i snön och busa! Vi gick på långpromenader med pulkan och vi gick till fågeldammen för att mata ankorna. Vi byggde snölyktor och gjorde snöänglar samt ägnade många timmar i pulkbacken! Emellanåt gick vi in och värmde oss lite! Hihi, skulle kunna vara ute i snön dygnet runt om jag fick bestämma! Fast efter att ha varit ute en hel dag så är det skönt att komma in i värmen, krypa upp i soffan med mamma, pappa och en gosig filt. Mumsa i sig en macka och o´boy medan man ser på en tecknad film! Det finns inget som går upp mot familjemys!



Farmor passade även på att komma förbi och busa med mig i snön. Medans pappa var på jobbet och mamma vilade lite, då hon för tillfället är sjukskriven, passade farmor och jag på att gå en sväng till ankorna och sen bygga snökojor och busa rejält ute på gården.


Sen var det skönt att komma in i värmen igen och hjälpa mamma att förbereda maten tills pappa kommer hem från jobbet. Det var fläskpannkaka som stod på schemat! Vilket passade mig perfekt för mums vad gott det smakade efter att ha varit ute i snön och lekt.




Även mamma och pappa passade på att gå ut på promenader med mig och pulkan! Rätt skönt att sitta i pulkan och mysa medans mamma drar! Efter en lång promenad och en massa snöänglar passade pappa och jag på att gå till lekplatsen medans mamma började med maten. Pappa och jag har nämligen kommit på att det är superkul att åka ruchbana när den är täckt av snö. Swiiisch vad fort det går. Man bara flyger utför rutchkanan. Tur att man landar mjukt i snön!

Även Kristdala hade fått snö! Vi var hos Farmor och Kari och åt middag och passade givetvis på att även vara ute i snön och busa. På baksidan av huset fans det nämligen en liten backe som var perfekt för att åka pulka och snowracer!

Efter en stund fick jag även upp farmor i backen. Med Farmor på pulkan och tuffa jag på snowracern! Så var tävlingen igång! Hihihi. Swiisch vad det går.

Det gick fort utför! Plötsligt gick det lite för fort och jag ramlade av! Ojojoj då! Men inte blev jag skraj för det. Nä opp igen och efter det tyckte Farmor och jag nästan att det var roligast av allt att att slänga sig av snowracern och pulkan när man kommit ner för backen.

"Se upp i backen, sex hål i nacken" eller var det " Sätt dig på backen och håll i nacken"!?! Hihi

Inga kommentarer: