måndag 10 september 2007

Min femte månad!

Min femte månad började med att jag fick göra ett så kallad pricktest på armen för att se om jag var allergisk mot mjölkprodukter. Det var inget vidare roligt….allra minst när det visade sig att jag var lite allergisk. Får hoppas på att det växer bort sa läkare och dietist, så vid ett års ålder ska jag få slurpa i mig lite mjölk och se hur jag reagerar. Desto roligare var det att gå och luncha med mamma och kompisarna från föräldragruppen. Denna månad var det även premiär för mig att gå på restaurang med mamma, pappa och mormor. Redigt mysigt!


Sen var det dags för mitt dop den 5/5-2007! Det var redigt skoj! Blev först redigt skraj då alla började prata om att när man döps så föds man på nytt! Inte vill man åka den karusellen igen men det var visst bara en metafor som det heter. Fick lära mig en massa om vad ens dopdag egentligen innebär. Man var i något hus som hette kyrka, där alla var nervösa och förväntansfulla över att man skulle döpas. Man hade precis innan fått en massa mat så att man skulle vara lagom simmig i ögonen. Men där ska man alltså inte låta sig luras för detta var visst ett knep från päronens sida för att man ska bli sömning och inte skrika så mycket. FEL FEL FEL! Hörde att man skulle skrika så högt man bara kunde i kyrkan…… det skulle visst bli ett jättehäftigt eko!!! Hihi

Sen fick man vara beredd på att folk sjunger lustiga sånger och att de sjunger jätte falskt samt att det var någon som heter prällen som ville ha vattenkrig. Han skvätte vatten i skallen på en! Hmmmm som om vi småttingar inte är bäst på vattenlekar efter att ha legat i vatten typ 9 månader. Så det var bara att ladda tag ordentligt och skvätta tillbaka!

Bäst av allt var dock att jag fick möta hela familjen, alla underbara släktingar samt vänner och bekanta. Hihi Totalfokus på mig! Det gillar jag! Fniss! Sen givetvis var det super kul att få så himla massa fina paket! Jag har två jätte goa faddrar nämligen min farbror, Fredrich Snygg, och min moster, Karolina Guljas. De gjorde ett jätte bra jobb! De tappade inte mig en enda gång och jag vet att jag har en trygg framtid eftersom dom vakar över mig. KRAM på ER!
Döpt blev jag alltså och det till Denise Anna Blomqvist!


Det blev mycket bus hos mormor den helgen! Skrattar så jag kiknar när mosters man Anders sätter igång och skojar. Även mormor får smile-musklerna att arbeta för fullt! Men de som fick sig ett redigt gott skratt var nog mamma och pappa för när de under natten tittade till mig fann de mig med fötterna på huvudkudden som ena Pippi Långstrump! Till mitt försvar så rör man sig mycket när man drömmer.....och med dagens alla intryck fanns det mycket att drömma om!

6530 gram och 65 cm lång, det var vad mina kära faddrar fick bära runt på under dopet! Inte illa för en 5 månaders liten tös! Hihi

Inga kommentarer: