torsdag 6 september 2007

Oj vad tiden rusar iväg!

Tiden i mammas mage är sedan länge förbi och lilla jag har t.o.m. hunnit bli nästan 9 månader innan mina kära päron skulle komma på att skapa denna blogg åt mig. ;O)

I denna nystartade lilla blogg kan ni följa oss och våra knasiga små funderingar genom alla livets händelser. Tillsammans med Er hoppas vi på många små härliga äventyr tillsammans.
Den första tiden efter det att jag föddes fick mamma och pappa inte någon chans att sitta vid datorn varpå inga anteckningar från den tiden finns. Från första sekund har det varit full rulle med olika aktiviteter och små äventyr. Vi får helt enkelt nu i efterhand uppdaterat denna blogg och börjar därför med en kort sammanfattning om de månader som gått för dom som är nyfikna.

--------

Den 15:e december föddes alltså jag, Denise Blomqvist, på Västerviks BB kl 01:51. Det roliga var att ett par timmar tidigare hade mina föräldrar gett upp alla funderingar på att det var just denna natt som de äntligen skulle få bli föräldrar. Så sent som vid runt 20-tiden höll de på som bäst att ta kort på mammas mage och skämtade om att hon för tillfället kände sig piggare än någonsin och inte alls kände några förverkar. De kröp ner i sängen för att se på film men vid si så där 21-tiden kunde mamma inte koncentrera sig längre utan kröp runt i sängen och bet i kuddarna för att inte vrålskrika. Pappa ringde förlossningen som sa att det var hög tid att komma in då mamma inte ens kunde säga hela sitt personnummer utan att slänga telefonluren i väggen! JAG VAR PÅ VÄG! :O) De gav sig av och efter 1h bilfärd och 3h på BB föddes deras lilla mirakel, nämligen lilla jag! De hade blivit stolta föräldrar till en underbar liten tös som vägde 3235g & var 50cm lång.



Här är jag bara ett par minuter gammal och vilar
tryggt i pappas famn!


Här är jag hela 1 dag gammal och vilar i mammas trygga famn.


Skönt att få ligga på magen i pappas famn när magen gör lite ont!


Här är familjen redo för hemfärd!


Hela familjen tyckte det skulle bli skönt att få komma hem igen. Hem till min underbara storebror som nyfiket väntade på att få se mig. Samtidigt så var det dock med nervösa steg som mina föräldrar lämnade tryggheten som fanns på BB. De dom så länge längtat efter hade äntligen inträffat. Deras största önskan, att bilda en familj, hade blivit verklighet! ;O) Hihi om de bara visste vilket äventyr som väntade dem!!! Hihi

Inga kommentarer: