torsdag 13 september 2007

Min åttonde månad

Tänk vad roligt det är första året då man får fira lite varje månad att man blir äldre! Hihi. Jag blev sju månader den 15/7-2007 och givetvis fick jag även då paket att öppna! På min sjumånaders dag var mormor med och firade mig. Jag fick en jättecool traktor med massa djur på som spelade en massa olika melodier när man tryckte på djuren och av mamma och pappa fick jag också en leksak som spelade olika melodier när man tryckte på olika knappar. Roligt med leksaker som låter! Hihi. Undrar om mamma och pappa också tycker det!?! Hihi. Dagen därpå kom först farfar på besök och sedan på eftermiddagen kom farmor och Kari och fikade med oss.
Fick jättefina kläder av farmor och Kari.


Fick mitt första blåmärke denna månad. Skulle sträcka mig efter en leksak när jag och mamma satt och lekte på vardagsrumsgolvet och druttade i rejält vilket resulterade i höga toner ifrån mig och ett blåmärke på kinden strax under höger öga! Snyft! Kanske ska hålla mig till lugnare lekar som att sitta och läsa en pekbok med pappa i soffan. Ja det är mysigt det! Denna månad kom även min kompis Emil och hans familj från Norrköping på besök. Kul att få busa lite med Emil och lära honom lite hyss inför hans kommande dop!

Hihi Även moster och hennes sambo kom denna månad på besök och då passade mamma på att ordna en möhippa för henne. Om man ändå vore så stor så man kunde vara med! Här är mammas favoritkort från möhippan! Visst är dom lika, mamma och moster!
Låt se nu, vad hände mera? Jo vi reste till Norrköping för att vara med på Emils dop vilket kom att visa sig även bli ett bröllop! Ja inte för Emil, utan för hans päron så klart! Det var jättekul att hälsa på Emil och hans familj. Under vår vistelse i Norrköping bodde vi i deras lägenhet och gissa om det var roligt och spännande att leka med hans leksaker! Speciellt roligt tyckte jag det var att busa med hans ”Tigger”. Innan vi åkte hem så var vi väldigt busiga. Eftersom Emils päron hade överraskat med att gifta sig på Emils dop så överraskade vi dom genom att möblera om lite i deras lägenhet innan vi åkte därifrån! Fniss så busigt men ack så skoj!


Det var värst vad vi fick gå på bröllop under augusti månad! Helgen efter vår resa till Norrköping bar det av till Halmstad och denna gång var det världens bästa moster som skulle gifta sig. Ni må tro att min moster har gjort ett bra kap! Den hon gifte sig med var ingen mindre än busiga Anders. De passar perfekt ihop så man kan lugnt säga att moster har hittat sin prins. Det var ett jättefint bröllop och en underbart trevlig fest. Hihi, jag fick vara uppe jättesent på kvällen men till sist somnade jag i vagnen. Måste ha varit megatrött då jag somnade ifrån all skratt och musik.

Väl hemma igen passade jag på att busa lite extra mycket med brorsan då han skulle åka tillbaka till Stockholm igen. På bilden nedan håller jag för fullt på att demonstrera hur min nya gåstol, som jag denna månad fått av mamma och pappa, fungerar.
Sen var vi även hemma hos Leo på kräftskiva med alla vännerna i föräldragruppen. Jätteskoj att få busa med alla kompisarna igen medan de vuxna mumsade i sig de där röda läskiga små sakerna. Hmmmm tyckte nog att de var ganska lika ett par leksaker som flyter runt i vattnet på babysimmet. Jag får nog undersöka det hela lite närmare nästa gång vi ska dit och simma.

Min första sommar har helt enkelt varit toppenbra, fylld med massa kalas, fester, resor och lekstunder med alla möjliga vänner. Det har blivit ett par härliga stunder i solen och sköna kvällar med promenad och grillat. Dock har jag inte badat i havet något denna sommar då jag inte fått mina badkrukor till päron att gå dit men desto fler har tillfällena blivit som jag badat i badbaljan på gården där hemma. Sen har jag ju faktiskt även i sommar badat i poolen hos Mys morfar och i simhallen såklart. Toppenkul med vatten. Havet får helt enkelt vänta till nästa sommar. Man behöver ju faktiskt inte gör allt under det första året. Man har ju hela livet på sig som det heter!

Låt se nu, vad vägde jag denna månad? Jo visst ja, trots alla kalas och fester under sommaren så gick jag bara upp 30 gram under denna månad så när jag fyllde 8 månader vägde jag 7300 gram och var 68,5 cm lång. Äh, det tar vi snart igen med lite extra efterrätt! Fniss!

2 kommentarer:

Norpan sa...

hej!! Vilka fina bilder ni lagt in!! Det var inte bara moster som såg ut som en prinsessa på dopet utan även lilla Denisé och mamma Anna. Hoppas vi får komma på familjen Blomqvists dop snart .... hihi

Norpan sa...

hmm vi måste nog göra en rättelse.. hihi vi pratar ju om bröllop och inte dop.. väntar med spänning på bröllop hos familjen Blomqvist!! Kram ifrån oss!!