fredag 14 september 2007

Min nionde månad!

Så har man även blivit åtta månader! Det går undan. Under min nionde månad hände det nog saker precis hela tiden! Hihi, men man har alltid tid för lite mys i soffan med mamma. Vad kan vara bättre än lite mys och en bra bok. Favorit pekboken för tillfället tycker jag är ”Den lilla prinsessan”. I början av denna månad åkte vi, dvs. familjen, ett par vändor till Kalmar. Dels så hade mamma, pappa och jag en heldag i Kalmar fylld med shopping, fika och förstås en tur till IKEA. Men så var vi också i Kalmar för att min vän Emma skulle döpas. Det var kul att träffa henne igen. Missade dock dopet för jag somnade i kyrkan men på kalaset efteråt var jag minsann med och mumsade i mig melon i mängder. Fick även träffa Philip och hans päron igen vilket var jätteroligt. Samma helg kom pappas och mammas kompis Anders Lindell förbi på middag. Det var så roligt att busa med honom så jag ville inte gå och lägga mig den kvällen.


Den 27:e augusti var det dags för att busa på öppna förskolan igen! Eftersom vi nu blivit så stora var det dags för att flytta upp till gruppen ”nyfikarna”. Det var spännande med alla barnen som var där. Lite läskigt att vissa kunde knata runt så fort och vissa var så snabba att sno leksakerna från mig så jag han inte ens se vem som tog dom! Hihi, jag får nog tuffa till mig lite där! Men otroligt skoj var det att återse alla barnen och förskolefröken igen. Jag busade loss med alla kompisarna, bla Leo och Axel, och givetvis fanns det även tid för lite fika. Man blir ju rätt så hungrig av allt busande!


Alwa var förbi hemma hos oss och lekte med mig en dag. Det var himla skoj och vi busade loss rejält bland mina leksaker och Alwa fick tag i mammas salladsbestick som hon fnissandes betraktade sin omgivning igenom. Tänk vad allt ser roligt ut genom en röd liten plastslev. Givetvis måste mamma också vara med och leka och emellanåt blev det fight om vems tur det var att få vara uppe i knät på mamma! Hihi, men vi kunde samsas ganska bra till mammas stora lättnad. Fniss.

Så har jag även busat en hel del med Axel denna månad. Den 30 augusti var jag och mamma samt då Axel och hans mamma i stadsparken och lekte av oss. Fick för första gången bekanta mig med grus! Har innan inte haft en tanke på att marken består av massa saker man kan stoppa i munnen men Axel visade mig! Tror han tyckte att jag inte lortade ner mig tillräckligt för rätt som det är fick jag en kladdig klapp av honom. Axel hade hittat vatten och sand och skulle visa mig! Hihi Ni må tro att det blev fart på mamma! Sedan åkte vi hem till Axel och fortsatte att busa medan våra päron fikade. Han hade massa roliga saker och jag hittade en bil som var jätte rolig. På kvällen blev det en hel del mys i soffan med mamma efter en dag fylld av bus och lek.
Dagen därpå gick jag och Axel tillsammans med våra päron på bodypump hos Leos mamma. Jättekul att se mamma virra omkring totalt vilsen bland vikterna! Fniss.

Är det dessa vikter Marie menar att man ska lyfta må tro?

Äh Axel kom och lek istället, det där ser ju jobbigt ut vet ja!

September månad började med babysim vilket är jätte roligt. Tycker om att plaska i vatten och så finns det så många roligt leksaker där.

Efter en morgon fylld med plask och stoj är det skönt att mysa till det lite i soffan med mamma.



Det gäller att
håla tungan
rätt i munnen
när man ska
läsa en bok.






Det är klart att
mamma också
ska ha napp när
vi myser i soffan
tilsammans!






Givetvis myser jag en hel del med pappsingen också! Han är ju förresten också med till Nyfikarna ibland. Denna dag var pappa med och filmade oss när vi hade sångstunden och passade sedan på att busa loss lite med mig och mina kompisar.

Haha, man kan tro att jag och min familj inte gör annat än fikar. Låt se, var det några fler som var och fikade hos oss denna månad? Jo visst ja, Meja och Isak samt deras mammor var förbi oss och fikade. Dessförinnan hade vi dock gått en långpromenad så lite fika var allt på sin plats denna gång. Sen var Alvar och hans pappa förbi på en fika, dvs. våra pappor satt och fikade medan jag och Alvar passade på att leka med mina leksaker.

Dagen innan jag fyllde 9 månader kom brorsan ner från Stockholm igen. Såååååå roligt att se honom igen. Det var ju såååååå länge sedan. Var lite blyg i början men snart så busade vi på för fyllt! Har saknat honom så! På kvällen gick vi alla tillsammans med mormor ut och åt på restaurang. Jätte skoj att kika på alla människor som också var där och åt. Redigt glad blev jag när jag fick mumsa på lite jordgubbar från mammas efterrätt! Mums. Var så uppe i varv att jag inte somnade förrän runt 22-tiden. Eftersom det blev så sent kanske jag tar mig en sovmorgon imorgon, vem vet? Det är ju min 9-månaders dag i morgon så det kan jag nog unna mig. Natti natti på Er och sov så gott! Det ska jag göra!

Så var man nästan färdig med sammanfattningen då! Det blev ett par bilder, eller hur! Hihi. Har långt ifrån kunnat berätta om allt som hänt mig och det kommer även i framtiden att vara omöjligt att skriva om precis alla äventyr jag är med om. Men i fortsättningen ska jag försöka göra lite inlägg då och då allteftersom jag har något roligt att berätta. Det enda som återstår nu är väl en rapportering av min vikt! Hmmmm, vågar man det efter alla dessa fikastunder. Hihi. Komiskt är att jag i förra inlägget skrev att jag skulle öka på vikten lite med extra efterrätt. Det kan man ju säga att jag gjort! Det har dock inte blivit för mycket av det goda utan jag följer kurvorna som man ska. Dagarna innan min 9 månaders dag vägde jag 7540 gram och var 69 cm lång.

Inga kommentarer: