måndag 17 september 2007

Den 15:e september fyllde jag 9 månader!

Den 15:e september fyllde jag 9 månader! Stora tjejen nu om jag själv får säga. Håller för fullt på att försöka klura ut konsten att ta mig framåt. Har inte förstått mig på hur man gör när man ska krypa, inte heller kräla eller åla mig framåt. Men jag är en rackare på att backa! Fniss! Jag kommer upp på alla fyra och gungar men sen kommer jag inte längre. Mina små fossingar är liksom i vägen hela tiden. Däremot är det jättekul att klättra upp i knät på mamma och pappa och så ner och upp igen. Speciellt när de håller i kameran och ska ta kort. Har lyckats få tag i kameran ett par gånger. De gör så roliga miner när de tappar greppet om kameran. Det är ju såååå kul att retas! Andra färdigheter som jag för tillfället ägnar mig åt är att hasa mig ut över stup som tex soffkanten för att undersöka vad som händer när underlaget försvinner. Det gäller allt för mamma och pappa att vara med.
Givetvis blev det kalas för mig när jag fyllde 9 månader. Mormor, farmor och Kari kom förbi och fikade med pappa, mamma, storebror och mig. Fick roliga badleksaker av farmor och Kari, massa tuffa kläder av mormor och kläder samt en rolig liten apa av mamma, pappa och brorsan. Här är jag i full gång med att öppna paketet med den roliga lilla apan. Den gjorde en massa roliga ljud och sprätte hela tiden runt på golvet.

Efter paketöppningen och bus med de nya leksakerna var det dags för en fika paus. Jag passade på att dricka lite välling och titta på "Nalle har ett stort blått hus" medan de vuxna fikade. Har ni förresten sett vad duktig jag är på att hålla vällingsflaskan själv! Vissa saker klurar jag allt ut! Hihi!Efter vällingpausen ville jag givetvis ner och busa med apan på golvet igen. Det var inte det lättaste att hålla reda på var apan befann sig. Precis när jag skulle ta tag i den snurrade den iväg över vardagsrumsgolvet igen. Här är jag i full fart med att härma apans armrörelser och försöka få tag på den när den snurrar runt och ränner iväg.

På kvällen var jag, mamma och pappa iväg på middag hos Alwa och hennes föräldrar. Det var jätte roligt. Innan maten blev det tid för en liten sagostund. Alwas pappa läste högt ur en bok och Alwa och jag busade runt på golvet. Tror boken hette något i stil med "citat om barn". Kanske hade jag valt någon Nalle Puh eller Bamse bok men ibland måste de vuxna få välja oxå! Hihi! Dom verkade i alla fall tycka den var rolig så vi lät dem hållas! Fniss!
De vuxna kalasade på en massa gottiga morotsstavar och dipp under sagostunden och Alwa och jag fick oxå varsin morotsstav att tugga på. Visste inte redigt först vad jag skulle göra med den oranga klossen men efter att Alwa och jag slagit våra kloka huvuden ihop förstod vi att det inte var någon leksak utan något ätbart! Tyckte det var jättegott och spännande att mummsa på! Mamma blev dock inte så glad när jag dök ner med fingrarna i dippskålen! Fniss! Fick allt nöja mig med morotsstaven tyckte mamma.

Sen var det dags att sitta till bords. Fick kalasa på kex och lite efterättspure medans de vuxna åt middag. Jag hade redan ätit kvällsmat tidigare och skulle strax få välling men lite pure och kex slinker alltid ner. Middagen var jättegod, mamma och pappa mummsade i sig mat som aldrig förr. Jag hörde mamma och pappa berätta för mormor dagen därpå om hur god mat de hade blivit bjudna på. Efter middagen var det myspys i soffan. Hade lite svårt att somna så jag fick sitta med och kika på tv:n med pappa och Alwas pappa tills ögonlocken föll ihop. Då fick jag låna Alwas resesäng att sova i tills det var dags att åka hem.

Sov gutt i bilen och vaknade bara till en kortis när vi kom hem men hela familjen störtade i säng ganska snabbt och efter ett par minuter på huvudkudden sussade vi alla så gott.
Kan man önska sig en bättre 9 månaders dag!?! Skulle inte tro så! Hade helt enkelt en toppen dag!!! KRAM KRAM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena. Det är monster och monstermannen som hälsar. Sidan har blivit jättefin. Roligt med en sån massa bilder. Men nu är det nog dags att vi är med på ett hörn igen :)

Kram Moster och mosters man

Fam Stockhaus/Sandelin sa...

Hej kompis!
Vilka fina bilder och jo, visst dansar vi fint :-)
Pappa var så ledsen att han missade träffen hos er men han tackar så mycket för de goda bullarna.
Han träffade faktiskt Karin på Apoteket dagen efter, hon tyckte det var så kul att hon blev inbjuden.
Grattis till Micke! Eller? För han fyller väl inte i December ;-)
Kram!

Denise Blomqvist sa...

Nämen ser man på, tryckfelsnisse har varit framme! Givetvis menar vi den 29e september. Hihi