tisdag 11 september 2007

Min sjunde månad!

Tänk att det redan har gått ett halvår! Jag är ju praktiskt taget stora tjejen! Den 15:e juni 2007 fyllde jag 6 månader. Gissa om jag fick en massa paket! Dagen efter min födelsedag var mina vänner My och Jakob med päron nere från Stockholm och hälsade på. Det var sååååå roligt att få busa med dom igen. Även brorsan blev stora grabben då han den 17:e juni fyllde 15 år. Det blev kalas och partaj för honom också. Farmor och Kari samt farbror Fredrich med familj kom för att gratta brorsan. Givetvis klämde vi även in en liten fika med kompisarna från föräldragruppen. Denna gång var det Leo och hans pappa, Alwa och hennes mamma samt Alexander och hans mamma som kom och fikade.

Sen var det dags för att fira midsommar. Vi var hemma och firade tillsammans med mormor. Det blev en massa god mat, blommor och en hel del bus innan kvällen kom. Tur med vädret hade vi också. Vi var precis färdiga med maten då regndropparna började att komma och vi fick packa in oss istället. Men det gjorde inget för det är ju inne som alla mina leksaker finns. Fniss!

Denna månad var vi även barnvakt åt Axel en stund och sen när hans mamma kommit hem igen mötte vi upp Alwa och hennes päron och gick till simhallen. Jag och Alwa var rediga badbrudar i likadana baddräkter och allt! Hihi Det var skoj att få simsedimsa lite med Axel då han inte är med på babysimmet på helgerna. Han tyckte jättemycket om att bada så dit kommer vi säkert åka flera gånger.

Denna månad började jag så smått testa att äta lite större bitar i maten vilket inte gick så bra. Däremot tyckte jag om att få mumsa på lite större bitar av tex färsk frukt, mackor och så förstås smörgåsrån. Mums vad gott!

När jag, badbruden, blev 7 månader vägde jag 7270 gram och var 68 cm lång.

1 kommentar:

Norpan sa...

Hej!! femte månaden tillbaka, alltid i sin ordning ... hihih!! VAd kul att titta på Eran sida. Man får många leende på läpparna när man minns tillbaka under året som gått!! Kram till så ses vi på lördag!!