tisdag 11 september 2007

Min sjätte månad!

Tänk vad roligt det är att få busa hela dagarna långa. En dag då det blev mycket bus var den 15:e maj, dagen då jag förresten fyllde 5 månader alltså början på min sjätte månad enligt denna sammanfattning! Det blev en hel dag fylld av massa skoj! Det började med att mamma och jag mötte Leo, Alwa, Axel, Alvar och deras mammor på babyfiket för lite sång och bus. Sedan gick vi alla och lunchade tillsammans för att sedan ta en picknick i parken med alla de andra från babyfiket. Jättemysigt! Trots linslusen som jag är så lyckades jag inte hamna på några kort denna dag men här nedan är dock ett kort på Alvar som gömmer sig för solen hos sin mamma och Axel som försöker norpa åt sig lite av kakan som hans mamma skär upp. Vi hade verkligen en toppendag tillsammans!


Det blir ibland mycket fika men det gör ju inget för vad kan vara trevligare än en fika i vårsolen. Här är det Leo och Alwa med sina mammor som kikade förbi på en liten fika hemma hos oss.

Hmm låt se vad hände mera?!?! Jo det var dags för vaccinationsspruta igen. Snyft! Denna gång reagerade jag lite mera och slocknade tidigt på kvällen men vaknade mitt i natten och var lite ledsen. Låg uppe med pappa och mamma och tittade på tv:n ett tag sen fick jag somna i deras säng. När jag väl hade somnat lyfte dom över mig till min egen lilla säng. Hihi men trots att jag varit uppe halva natten vaknade jag pigg och busig 06,56 nästa morgon. Gissa om jag blev glad när jag fick se att jag fått nya leksaker som plåster på såren. En leksakssnurra som man sätter fast på matstolen och en kissekatt som jamar och burrar när man drar upp den. Jätteroliga!

I slutet av maj var jag och mamma hemma hos Axel och hans mamma och busade. Alwa och Alvar var också där. Fick låna Axels gunga och prövade för första gången i mitt liv att gunga lite medan mamma gav mig lite fart! Det var jätteskoj men det fick inte gå för fort för då blev det lite läskigt. Passade givetvis även på att leka lite i Axels coola babygym med Alwa som här smilar redigt för kameran!

Den 27:e maj var det morsdag och givetvis firade pappa och jag mamma med kladdkaka och paket! Även mammas mamma….dvs mormor kom förbi och firade med oss. Det är klart att även hon skulle firas på morsdag. De smaskade kladdkaka och jag fick en massa fruktpure att mumsa i mig. Givetvis fick mamma ett kort av mig och pappa. I den stod det: ”Hur mycket hyss jag än hittar på förblir du dock densamma, min alldeles unika, rara och älskade lilla mamma.” och så var det en bild på mamma och mig. Visst var det fint! Jag älskar dig mammsingen!


Det hände mycket i maj och juni! Det är omöjligt att berätta om allt här men jag började i alla fall juni med att tillsammans med mamma åka in till stan och fika med mina underbara, gooa och coola grabbkompisar Isak och Philip samt deras mammor.
Tänk när jag blir lika stor som dom vill jag också vara så cool!

I juni var det även dags för avslutning på babyfiket. Mamma och jag samt alla vännerna på babyfiket tog med oss picknickfilten och kalasade i gräset utanför babyfiket! Vi hade jättebra väder så det var redigt mysigt att sitta ute i solen och leka med kompisarna Leo, Alwa, Axel och alla de andra. Det bjöds på tårta och fröknarna spelade upp teater fast då hade jag redan hunnit somna. Hihi

Även storebror hade skolavslutning i juni vilket vi firade genom att tillsammans med farmor gå och luncha. Spännande att äta på kinarestaurang. Det fanns massa roliga lampor överallt att kika på! Brorsan käkade kinamat men jag höll mig till spagetti!

Trots all fika och spagetti hade jag på en månad bara gått upp ca 300 gram. Hihi Jag vägde alltså 6890 gram när jag var 6 månader och hade blivit 2 cm längre dvs. nu var jag hela 67 cm lång.

1 kommentar:

Fam Stockhaus/Sandelin sa...

Hej sötnos! Vilken fin & rolig sida du gjort! Ha det bra tills vi ses. /Leo m familj.